Friday, July 31, 2009

Welcome To Our Family, Hasan Jabeer...


Dia anak manis yang telah menjadi yatim seawal usia setahun...usianya sebaya dengan Itqan, malah dia lahir dalam bulan dan tahun yang sama dengan Itqan. Beza hanya hari..Thanks to Aman Palestin, Itqan, Ijlal n Imtiyaz now have a Palestinian brother, Hasan Jabeer Khalid As-Syantaf. Ummi and abi adopt him from AmanPalestin Orphanage Programme..semoga Hasan akan jadi sekuat abinya yang telah syahid angkara puak Israel laknatullah...Ada kesempatan kita ketemu ya, Hasan? Ummi doakan Hasan sejahtera di bumi Gaza, Ar-Ridhwan dan membesar sebagai mujahid demi memerdekakan bumi Al-Quds..

Kepada sahabat2 di luar sana yang punyai kemampuan, jom sertai program pengambilan anak angkat Palestin anjuran Aman Palestin...sila hubungi nombor 03-89267019 (Aman Palestin)untuk keterangan lanjut. Dengan hanya RM 150.00 sebulan, rebutlah peluang berbakti kepada anak-anak yatim di bumi Al-Quds...bukankah Rasulullah itu kasih akan anak-anak yatim?

RIWAYAT At-Tirmizi, Rasulullah s.a.w bersabda: Barang siapa yang memelihara seorang anak yatim dengan memberi makanan dan minuman dengan puas, maka Allah s.w.t memasukkan ia ke dalam syurga kecuali ia mengerjakan dosa yang tidak dapat diampuni.

Malah menurut hadis Sahih Muslim, Rasulullah s.a.w turut bersabda: Orang yang memelihara anak yatim maka (aku) Nabi dan Dia seperti dua jari di syurga. Nabi bersabda sambil menunjukkan dua jarinya iaitu jari telunjuk dan tengah.

3 comments:

|makhlukDIA| said...

salam cegu..
tahniah dapat anak baru..
doakan ana satu hari nanti juga dapat membantu

[MH] said...

kak,nanti bawak thia jumpa Jaber juga yaaa

ummu ijlal said...

2 afifah:
thanks...insya-ALLAH cikgu doakan.

2 thia:
boleh je...cuma jaber sekarang masih di Gaza....mungkin Thia leh jenguk dia bila dah balik Mesir nanti..itupun jika keadaan mengizinkan