Monday, October 5, 2009

Kapal Terbang dan Mak Uda

Dah dua hari berturut-turut Itqan dan Ijlal nampak kapal terbang melintasi ruang langit Bandar Tasik Puteri. Dan setiapkali itu jugalah Ijlal akan melaung sambil melambai-lambaikan tangan, "Bye, mak uda! Babai...Bye mak uda..." (macam mak uda dia sorg je yg pernah naik kapal terbang! hehe..). Itqan pula akan bertanya ,"Ummi, kenapa mak uda balik Mesir? Kampung mak uda ke?" dan aku pun akan menjawab, "Mak uda belajar".."Owh!" dan Itqan pun akan sama-sama menyertai Ijlal melambai kapal terbang itu sehingga hilang ditelan awan..

Tahun ini, mak uda pulang ke Mesir dengan sebentuk cincin tersarung di jari. Makin hebat dugaan hati yang bakal ditempuhi Mak Uda, makin kuat Mak Uda kena berusaha mendekatkan diri pada Allah. Moga Mak Uda semakin tabah dan matang mengharungi hari-hari di Cairo...

Good luck Mak Uda...semoga berjaya memburu 'Mumtaz'.


Bergambar sekeluarga dengan Mak Uda Fathiyyah


Mak Uda dan mama menembab pipi Imtiyaz...


Dah nak pergi dah..


Lambaian terakhir mak uda semasa memasuki departure hall. Babai..jumpa lagi tahun depan...

4 comments:

fathiyyah said...

oh,sudah bergenang air mata.

sensitip sungguh kalau sentuh pasal anak2 buah thia ni

Nnt thia balik next year,konpem semua dah terer cakap. Baik Itqan,ijlal atau Kamil =)

Imtiyazz pun sama. waaa,mahu picit2 dia punya pipi lagi

Kak, tqvm :D

wan hazimah said...

fathiyyah:

alalalah.... kak uda x mao sedey2 sangat...

wan hazimah said...

akak... mn gmbr family? nape x ltk gmbr kami semua?? he2=)

ummu ijlal said...

2 hazimah:

ada...ada...tunggu...