Wednesday, October 10, 2007

Salam Aidil Fitri

Tinggal 2 hari saja lagi sebelum Ramadhan berlalu meninggalkan kita semua...Tahun depan entah masih maujud atau tidak diri kita untuk ketemu dengan Ramadhan...sedih sungguh rasanya...

Makin hampir dengan cuti, makin bertimbun-timbun pula kerja yang datang...dengan kelas Master yang akan bermula tak lama lagi, students pula nak exam, program Xplorace untuk pelajar-pelajar lepasan SPM, etc...never ending stories...

Walau sibuk sekalipun, Syawal bertandang tetap diraikan...cuma tahun ni sedih sikit sebab tak dapat pulang beraya dengan abah dan mama. Destinasi tahun ni ke bumi Serambi Mekah, Kelantan...seronok juga bila difikirkan...kembali ke tempat aku menghirup titisan ilmu milik Allah. HUSM, bumi bertuah...di sini aku belajar untuk komited dengan dakwah...dan menerima seorang insan...yang juga komited dengan dakwah...sebagai 'soulmate'ku...akan kujejaki semula bumi HUSM yang telah 3 tahun aku tinggalkan...3 tahun lagi aku akan kembali semula ke sini...kali ini sebagi pendidik anak bangsa, berkhidmat di Pusat Pengajian Sains Kesihatan, insya-Allah...tunggulah...selepas usai ijazah sarjana kedoktoranku dalam bidang Psikologi Klinikal kelak...

Pada kesempatan ini, izinkan aku untuk mengucapkan Salam Aidilfitri kepada semua yang singgah di blog ini...Dalam kemeriahan kita beraya, jangan dilupakan saudara-saudara seagama kita yang diuji ujian getir di bumi Palestin, Afghanistan, Ambon, Iraq dan di mana jua mereka berada...kirimkan doa yang tidak berputusan kepada mereka...agar mereka tenang dan sentiasa tabah dalam jihad yang tidak pernah berkesudahan...

AllahuAkbar!!!

Wassalam

No comments: